2015. november 26., csütörtök

Papír leszek

Gondoltam hatszáz év után megosztom a kis irományaimat. Újra.
Suliban kaptam egy szót - papír - ebből kellett valamit kihozni.




Ha megkérdezik tőlem mit jelent számomra a családom, nemes egyszerűséggel azt a feleletet adom, hogy: a mindent. Felesleges jelzők és érzések hadát használni, mert ez a kis szócska leírja azt, amit perceken keresztül sorolhatnék.
A családom nekem a boldogságom. És megfosztottak a boldogságomtól, kegyetlenül, haszoncélból valakik, akiknek nem lett volna szabad. De ezek a valakik, nem csak az én szüleimet vették el, ők nem számoltak azzal, hogy mi egy család vagyunk, nekünk is vannak érzéseink és fáj látnunk azt, amin keresztülmennek szeretteink.
Az emberek a saját céljaik eléréséért sok mindenre képesek, olykor megfeledkeznek a könyörületről is a feljebbjutás érdekében. Tudom jól, hogy azokat az embereket valaki más bízta meg a feladattal, és azt is tudom, hogy nekik, az egész emberiségnek szüksége van ránk az élhetésük miatt. Mi azért vagyunk, hogy ők lélegezhessenek. A másik ok, pedig az, amiért a szüleimtől is megfosztottak. Felhasználnak bennünket és papírokat gyártanak, többfélét is, pusztítják az erdőket, őserdőket ami a természetnek nem kedvez, de az emberek mohók és telhetetlenek.
A családom elvesztése nagyon fájt és én is rögtön utánuk akartam menni, hiszen nincs így értelme a létezésnek. A szomorú hangulatomat egy kisfiú változtatta meg, aki a jó idő érkeztével minden délután meglátogatott, kis hátával a törzsemnek dőlt, mindig felsóhajtott, felütötte mesekönyvét és hangosan olvasott. Figyeltem az elhangzott szavakra, és a festett képekre, a szívem kis melegséggel telt meg, amikor arra gondoltam, hogy ennek a fiúcskának adhattunk mi, fák valami kedveset és szépet.
A kisfiú idővel felcseperedett, ahogyan én is, de berögzült olvasási rituáléját nem hagyta el, ahogy mondjuk vékonyka hangját. A háta nagyobb területet foglalt el törzsemből, leveleimmel, ágaimmal óvón védtem a tűző Nap sugaraitól, fölé tornyosultam és vártam, hogy felcsendüljön mély hangja, ahogy az újabb könyvét olvassa. Kinyitotta a könyvet, és megéreztem… megéreztem, hogy ezek a lapok, ezek a papírok az én szüleimnek köszönhetően jöhettek létre, és bár elszomorodtam, egy kicsit mégis elégedett voltam, hogy hasznára váltak valakinek, és ha a fiúnak, akkor bizonyára másnak is.

Tudtam, hogy nagy valószínűséggel ez a sors vár rám is, de most már nem féltem az elkövetkezendő évektől és a munkásemberektől. Ha eljön az én időm, szeretném, ha egy lebilincselő történet sorait nyomnák lapjaimra, hogy aztán elvarázsolhassak egy fiút vagy lányt, adhassanak nekik egy olyan élményt, amit a könyv írója csak álmodni mert. Hasznára akarok válni a világnak, így elfogadtam, hogy egyszer belőlem is papír legyen. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése